Nr 10: Aaah! Nee hè! 75% van de agressie mede veroorzaakt door de medewerker zelf?

Alles onder controle?

Kwetsbaar durven zijn om te ontwikkelen is een belangrijk uitgangspunt bij de gast in podcast nr 10. Rob Koelink vertelt over de rol van agressie in zijn leven waaronder als klant en hoe de eigen agressie bij de medewerker van het bedrijf een grote rol speelt bij het aanjagen van conflicten.

75% van de conflicten wordt negatief beïnvloed door de medewerker zelf, zegt Rob.  Niet de situatie veroorzaakt het probleem, maar hoe de medewerker over de klant denkt. Die gedachte maakt dat de medewerker eerder zijn boodschap zendt dan dat hij naar de klant luistert. Blanco naar elke klant kijken vanuit oprechte nieuwsgierigheid is helpend, maar hoe dan?

Mijn podcast is bedoeld voor medewerkers en managers. Je krijgt in de podcast Aaah! Nee hè! vanuit Qsteps trainingen, tools en praktische voorbeelden om de kwaliteit van dienstverlening te bewaken, het werkplezier te vergroten en het aantal conflicten te verminderen. De gesprekken vinden elke keer plaats met een specialist in een vakgebied en gaan over alledaagse en praktische zaken, aangevuld met tips. Reageren? Mail naar integerwerk@hotmail.com

Ook interessant
Blog
The Title of Article 3
The Title of Article 2
Video
The Title of Video 3
The Title of Video 2
Podcast
Rara, wie of wat ben ik? …… Aaah! Nee hè!
Feedback op herhalingsles OPD