Techniek: de zwakste schakel in de beveiliging?

Welke kennis en vaardigheden moet een beveiliger hebben als het gaat om techniek in de beveiliging? Beveiligen is een vak.  Sommige beveiligers hebben veel ervaring in het vak, maar dat wil niet zeggen dat ze die ervaring ook hebben op gebied van het omgaan met beveiligingstechniek. Techniek in de beveiliging gaat immers razendsnel. Ontwikkelingen en […]

Regie over je persoonlijke ontwikkeling

Ik had het bloggen zo lang in de pen. Uiteindelijk toch de stap gezet. Ik train veel mensen en vertel ze ook dat een goed voornemen mooi is, maar dat alleen genomen acties tellen. Dus geldt dat uiteraard ook voor mij. Ik wil in mijn eerste blog je vertellen wat mijn ideeën zijn voor toekomstige onderwerpen en […]

Maak je dienstverlening integer. Deel 2.

  Bij een integere dienstverlening mag de klant verwachten dat een bedrijf gelijkluidende dienstverlening geeft. Dus dat dienstverlening onder druk niet bezwijkt, maar gelijk blijft. Dit ontstaat niet alleen door druk van de klant, maar ook door eigen interpretaties aan de kant van de medewerker, zeg maar dat de medewerker een eigen beleid maakt op de […]

Maak je dienstverlening integer. Deel 1.

Vermijdingsgedrag bij dienstverlening | Q-Steps

Toegevoegde waarde wil zeggen dat je meer levert dan er verwacht wordt. De klant krijgt medewerkers die “iets toevoegen” aan de bestaande dienstverlening. Dat iets kan heel divers zijn, variërend van klantvriendelijkheid, klantgerichtheid, advisering, effectieve rapportage, security awareness, aanspreken op gedrag, een uitgebalanceerd team, neuzen dezelfde kant op, tot meer kennis en vaardigheden door persoonlijke […]